No pots agafar un brie i treure-li la crosta perquè això només ho pot fer un desgraciat! M. Martinez · Dibuix: Toni Llobet

dimarts, 12 de juliol del 2011

Formatgers de cap de setmana

Durant el periple del Fromage à vélo vaig passar vora Tuixent però ni l'hora ni les cames em van demanar acabar d'arribar-hi. Ara me n'he adonat que tanmateix no hagués trobat ningú en aquesta formatgeria, ja que és -un nou tipus per a mi- una formatgeria de cap de setmana. El darrer diumenge, aprofitant una bicicletada al voltant del Pedraforca, l'he pogut visitar.

La formatgeria és en una caseta al bell mig de Tuixent
En Joan Campillo i la seva companya (era ella qui amablement em va atendre i que em faig la idea que es deu dir Sílvia) viuen vora Igualada i pugen a la seva segona residència els caps de setmana. Abans però, passen per la Seu d'Urgell i compren llet d'ovella que transformen, crua, en un respectable serrat d'ovella. Deixo un parell de fotos per que us en feu una idea.

La formatgeria és petita, i aquí es pot veure la producció setmanal del dissabte (hi vaig passar diumenge)
Sílvia, aquest és en Deli.
Deli, aquest és el serrat d'ovella Sílvia.

1 comentari:

  1. Hola noiet!
    M'he llegit el teu súper-viatge, no sabia que l'objectiu no era pedalar, sino visitar formatgeries!!! És un concepte collonut, el turisme formatger en bici. Quan sigui un altre cop una persona humana, sense lastre, m'hi apunto.

    Petons!!

    ResponElimina