No pots agafar un brie i treure-li la crosta perquè això només ho pot fer un desgraciat! M. Martinez · Dibuix: Toni Llobet

dilluns, 7 de novembre del 2011

El 'fenómenu' Montbrú

A Girona s'han celebrat festes patronals i el primer cap de setmana, com tots els anys, el centre s'omple de fires i firetes, Fira d'Artesania, Fira del Llibre Vell i Nou, Fira del Mineral i l'Artesania, Fira d'Alimentació Artesana. Artesà, Artesà, Artesà.

Un amic, que sap de les meves aficions, em comenta que està ple de parades de formatges i em demana si Montbrú és una agrupació de productors artesans ja que li va sorprendre el gran nombre de parades sota aquest nom...


Aprofito una estona i me'n hi vaig a passejar. Montbrú batia tots els rècords, vaig comptar no menys de 5 parades sota la marca de la casa o inclús altres 'franquicies'. I ben 'especialitzats', venia formatges de búfala de l'Empordà, gruyere, stilton... 


També hi havia altres parades, de revenda de formatges, una especialitzada en formatges francesos... I entre tot aquest 'batiburrillo' làctic, amb una estètica més de mercat setmanal que de fira medieval, Molí de la Llavina, Mas Llandrich...


Tot plegat m'ha fet pensar en la compareixença d'Acrefa a la comissió d'agricultura del Parlament, minut sis!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada